Milan Zemánek
Těžké časy pro gastronomii nekončí. I když jsou podniky znovu otevřené, kvůli nejisté budoucnosti bojují s nedostatkem personálu. I přesto, nebo spíš právě proto stále více věříme našemu konceptu "chytré restaurace". Krize totiž nahrává digitalizaci celého odvětví a také vytváří tlak na co nejlepší pracovní podmínky. Proto jsme se nově rozhodli investovat 300 tisíc euro do B2B platformy Uget.
Uget restauračním týmům radikálně zjednodušuje práci se surovinami. Místo dosavadního stavu, kdy se zaměstnanci denně domlouvají s desítkami dodavatelů po e-mailu či telefonech, o naskladňování stylem "tužka papír" nemluvě, mají díky Ugetu k dispozici jednoduché prostředí pro objednávání všeho potřebného. A zatímco týmu Uget šetří čas i nervy, manažerům a majitelům dává přehled o stavu celého provozu. To je nedocenitelné hlavně v případech sítě více podniků nebo vlastní výroby, kdy je tok surovin ještě o něco komplexnější.
"Uget nám přinesl revoluci v procesu objednávek, šetřím díky němu více než tři hodiny denně na objednávkách pro naši síť. Navíc mám vždy kontrolu nad náklady, objednávkami a jednotlivými sklady," potvrzuje vedoucí sítě PokeHaus Yennessy Valencia.
Společnosti po znovuotevření trhu přibývají stovky zákazníků měsíčně, do platformy je současně zapojeno více než 400 dodavatelů z celé ČR. “Uget v současnosti využívají jak menší restaurační podniky, tak sítě restaurací a bister,” říká zakladatel Ugetu Ilya Ivanov. Díky variabilitě produktu, kdy se na základní funkce objednávek dají navázat další rozšíření a možnosti vyspělejších funkcí, je Uget ideálním řešením pro širokou škálu uživatelů. Jednoduše řečeno, Uget využijí všechny typy podniků, od malé kavárny až po síť velkých hotelů.
"Tým Ugetu to, stejně jako celá gastronomie, neměl poslední dva roky vůbec lehké. Obdivuji, jak se s tím zvládli popasovat a celé období využít ke zlepšování produktu. Díky tomu jim teď přibývají další a další zákazníci. Chceme být za Miton nejen finančním, ale také strategickým investorem. Propozice Ugetu doplňuje naše další projekty, kterými jsou Grason a Qerko, a uzavírá tak pomyslné kolečko od dodavatele surovin až po hosta v restauraci," komentuje novou investici partner Mitonu Milan Zemánek.
"Miton je vedoucím investorem nového kola, pro které sháníme ještě další partnery, kteří nám pomohou i se zahraniční expanzí. Tu chceme směřovat na Západ, Česko je pro nás v tom nejlepším slova smyslu startovacím trhem, i díky partnerství s Grasonem, který restauracím pomáhá najít kvalitní personál, a s Qerkem, které zjednodušuje platby. Uget tuhle dvojici výborně doplňuje, když podnikům zjednodušuje administrativu a komunikaci s dodavateli," říká k tomu Ilya Ivanov.
Uget funguje pro podniky na bázi měsíčního předplatného, tedy jako SaaS ("Software as a Service"). Objednávání je pro restaurace zadarmo, předplatné se platí až při využití funkce automatického naskladnění.
V příštím roce by chtěl Uget získat jednotky tisíc nových zákazníků a dosáhnout tzv. GMV ve výši 2 mld. Kč. To znamená, že přes něj restaurace objednají zboží v této hodnotě.
"Věřím, že i když to nebude lehké, tým Ugetu to zvládne. Je totiž složený jak z profíků s dlouholetými zkušenostmi z gastronomie, tak z výjimečně talentovaných lidí se silným technologickým backgroundem. Jsem si jistý, že právě v tom spojení je síla, která může gastronomii pomoci dostat se ze současného nelehkého stavu," uzavírá Milan Zemánek.
Reference zákazníků
Díky tomu, že se naše síť restaurací Bagel Lounge začala rychle rozšiřovat a rozrůstat, začal nás čím dál více tížit problém objednávek zboží do jednotlivých poboček, kterou v různých městech. Firma Uget nám jako jediná nabídla fungující aplikaci, kterou je možné používat i na mobilních telefonech, což je pro nás obrovskou výhodou. Všechno objednávané zboží tak máme přehledně rozdělené podle dodavatelů a objednávky se vytvářejí mnohem rychleji, což nám velice šetří čas. Zaměstnanci mohou v rychlosti zadat zboží, které je nutné objednat a objednávky jedním kliknutím odešlou všem dodavatelům. Uget nám velice usnadnil a hlavně urychlil proces objednávek. Veškeré nastavení a další změny jsou řešené s maximální rychlostí.
Za tým Bagel Lounge
Klára Enčevová
manažerka restaurace
Jsme restaurace, která má velký výběr vín a spoustu dodavatelů. Objednávat každého zvlášť mi zabíralo spoustu času. Nyní vše objednám z jedné aplikace a navíc vidím historii všeho objednaného zboží.
Pavel Dvořáček
Head sommelier restaurace Aromi
Sdílet článek
Společné večeře jsou dost dobrá příležitost si uvědomit, do kolika různých oblastí portfolio Mitonu zasahuje. Zvlášť pak při prohlížení fotek, kde jsou lidi často zachycení v tematických skupinách.
Je úplně jedno, že je mu 20 roků. I kdyby byl Maty Boháček o generaci starší, stejně by to byl informačně natřískaný rozhovor. Kdo má šanci vyhrát aktuální AI závod? Jaké trendy jsou přeceněné (AI agenti), a co je naopak AI téma, které by si zasloužilo více pozornost? Jak se Matymu studuje na Stanfordu a co mu pomohlo se tam dostat?
Taky vás zajímá, proč jsou firmy Tomáše Čupra tak úspěšné? Vylistovali jsme náš seznam Tomášových superschopností a nechali ho list okomentovat. Řeč přišla i na výrok Elona Muska, že budovat firmu je jako zírat do propasti a polykat u toho sklo. Povídali jsme si taky o tom, jak se díky AI dá desetinásobný Rohlík řídit s třetinou lidí.