Miton
Počátkem června další dvě Miton firmy vstoupily na rumunský trh. Po Bonami tam míří také inspirační e-shopy Biano a Glami.
Pro Glami, které agreguje trendy oblečení ze stovek módních e-shopů, je to již osmý evropský trh, kde služba působí. Biano, které inspiruje zákazníky při koupi nábytku vstupuje, po Slovensku a Holandsku, do třetí zahraniční země.
Rumunský trh je pro české e-commerce firmy velmi atraktivní, protože rychle roste. Celkové tržby na tomto trhu se loni zvedly o 30 % na 1,8 miliardy eur. Bonami tam letos očekává obrat ve výši 3,4 milionů eur. Aktuálně má za tři čtvrtě roku působení v Rumunsku přes půl milionu registrovaných uživatelů, do konce letošního roku jich plánuje mít 750 tisíc.
V současnosti je velikost fashion e-commerce na rumunském trhu téměř 400 milionů eur. Právě do tohoto segmentu vstupuje Glami.
“Do pěti let věříme ve dvojnásobek fashion e-commerce. Máme radost, že již ode dne spuštění Glami nabízí produkty od více než pěti set značek a známých prodejců jako jsou Reserved, Answear, Zoot, FashionUP, Bibloo, Mohito, Sin-Say. Naším nejbližším cílem je přidat více lokálních prodejců, kteří doposud koncept Glami neznají. Službu jsme symbolicky spustili 15. června v 15:15 rumunského času,“ říká Michal Jirák, zakládající partner Mitonu.
Dodává, že na tamní trh vstupují s cílem do konce letošního roku přinést partnerským e-shopům přes 3 milióny eur obratu. Start Glami má na starosti rumunský tým pod vedením zkušené expertky na e-commerce a on-line marketing Andreei Paleologu. Tým sídlí v Praze a je součástí 150 členného týmu Glami, který na všech trzích přináší partnerským obchodům každý měsíc obrat převyšující 11 milionů eur.
Do dvou týdnů budou mít rumunští zákazníci možnost vybírat si i nábytek z mnoha e-shopů na jednom místě na adrese www.biano.ro. Biano má zatím v Rumunsku spuštěný facebookový profil, který přilákal 31 000 fanoušků ještě před startem webu. To ukazuje na velký zájem zákazníků o online nákup nábytku. Kategorie zboží Home&Deco je na tamním trhu třetí největší. Biano aktuálně nabízí zákazníkům na svých webech přes 2 miliony produktů od více než 900 retailových partnerů v oblasti bydlení.
Sdílet článek
Tereza Tížková z E2B buduje vztahy s vývojáři a AI agenti jsou její každodenní téma. Z podstaty své práce je totiž neustále v kontaktu s novými AI nástroji, a má tak velký vhled do toho, co se na tech scéně děje. Co všechno už AI agenti umí? Proč už je využívají i velké firmy? A proč si myslí, že je hloupost označovat AI agenty jako hype?
Startup Grason, který v roce 2018 založili Karel Mařík s Jarmilou Kowolowskou jako platformu pro flexibilní zajištění restauračního personálu, vstupuje do nové fáze. Jeho novým majitelem se stal Miton, který byl v Grasonu od roku 2019 investorem, a novou CEO Anna Pánková. Ta má za úkol Grason rozvinout novým směrem, tak aby restauratérům sloužil ke kompletnímu personálnímu řízení jejich podniku.
(tisková zpráva) Platforma pro zprostředkování operativního leasingu Driveto se prodává. Od investiční skupiny Miton, která byla zakládajícím investorem Driveta, společnost kupují internetový podnikatel a founder Driveta František Peterka (na úvodní fotografii) a společnost tibiQ Holding SE, která je v automotive prostředí etablovanou značkou. Noví majitelé získali v Drivetu každý 50procentní podíl.