Michala Gregorová
Startup Grason, který v roce 2018 založili Karel Mařík s Jarmilou Kowolowskou jako platformu pro flexibilní zajištění restauračního personálu, vstupuje do nové fáze. Jeho novým majitelem se stal Miton, který byl v Grasonu od roku 2019 investorem, a novou CEO Anna Pánková. Ta má za úkol Grason rozvinout novým směrem, tak aby restauratérům sloužil ke kompletnímu personálnímu řízení jejich podniku.
Služby Grasonu aktuálně využívají stovky restaurací a desítky tisíc ověřených grasonů, tedy lidí, kteří chodí do gastro podniků vypomáhat. Od svého založení jim zprostředkoval Grason přes 100 000 směn. Platforma Grason dnes navíc, díky novému produktu GrasonPlan, pomáhá budovat spolehlivé a organizované týmy. Díky tomuto nástroji provozní jednoduše a na pár kliknutí naplánuje směny, zkontroluje úkoly a schválí docházku.
Jak jsme psali v listopadu v souvislosti s novinkami v našem týmu zaměřeném na gastrotech, vizí je vytvořit all-in-one systém pro restauratéry, díky kterému budou mít veškerá data potřebná pro řízení restaurace na jednom místě. Čerstvým krokem tímto směrem je právě vykoupení podílů od Karla Maříka a technologické společnosti Futured.
Grason má kromě nového 100% majitele také novou CEO. Tou se stala Anna Pánková. Anna má zkušenosti jak s budováním vlastního e-commerce projektu, tak 7letou zkušenost ze Škoda Auto, kde vedla komplexní projekty zaměřené na elektromobilitu, digitalizaci a inovace.
Nová šéfka Grasonu komentuje další směrování firmy takto: „Grason si mezi restauracemi vybudoval výborné renomé jako platforma pro flexibilní zajištění personálu a umí si na sebe vydělat. Mým úkolem bude nyní rozšířit náš nový nástroj GrasonPlan mezi restaurace po celé České republice. Chci, aby Grason nebyl jen nástroj pro nárazové obsazení směn, ale aby se stal strategickým partnerem pro každého provozního v oblasti personálního řízení podniku. Těším se také na úzkou spolupráci s gastrotech týmem Mitonu, se kterými sdílíme nadšení pro inovace a snahu zjednodušit podnikání lidem v gastronomii.”
„Grason vnímáme jako důležitý prvek naší dlouhodobé strategie v oblasti gastrotechu. Díky tvrdé práci, kterou Karlův tým odvedl, o zvládnutí extrémních covidových časů ani nemluvě, máme na co navazovat a můžeme Grason posunout směrem k hlubší integraci s ostatními technologiemi v našem portfoliu. Věříme, že pod vedením Anny Pánkové má Grason potenciál stát se standardem pro personální řízení v gastronomii,“ říká Tomáš Jiroušek z Mitonu.
„Prodej mého podílu a změna ve vedení Grasonu je logickým krokem, který firmě umožní další rozvoj v rámci strategie Mitonu zaměřené na gastronomii a připravované all-in-one řešení. Jsem hrdý na to, co jsme s Grasonem dokázali, a věřím, že právě teď nastal správný moment, aby Miton navázal na náš dosavadní úspěch a s Annou Pánkovou v čele Grasonu posunul projekt na další úroveň,” říká Karel Mařík.
Sdílet článek
Tereza Tížková z E2B buduje vztahy s vývojáři a AI agenti jsou její každodenní téma. Z podstaty své práce je totiž neustále v kontaktu s novými AI nástroji, a má tak velký vhled do toho, co se na tech scéně děje. Co všechno už AI agenti umí? Proč už je využívají i velké firmy? A proč si myslí, že je hloupost označovat AI agenty jako hype?
(tisková zpráva) Platforma pro zprostředkování operativního leasingu Driveto se prodává. Od investiční skupiny Miton, která byla zakládajícím investorem Driveta, společnost kupují internetový podnikatel a founder Driveta František Peterka (na úvodní fotografii) a společnost tibiQ Holding SE, která je v automotive prostředí etablovanou značkou. Noví majitelé získali v Drivetu každý 50procentní podíl.
Začínal v PR, pak se stal šéfem komunikace v top VC Index Ventures. Vojta Horna díky tomu spolupracuje s extrémně zajímavými foundery, kterým radí s komunikací. V čem umí PR firmám pomoct? Proč je podle něj LinkedIn pořád podceňovaný? Jak komunikují startup foundeři? A co dělat, když se tak trochu stydí?