Michala Gregorová
(tisková zpráva) DeepScout je projekt zkušeného foundera Jana Mittnera a Mitonu, který do “SimilarWebu pro e-commerce” investoval ještě před spuštěním. E-shopy díky němu mohou získat data z trhu a od konkurence na jedno kliknutí, díky AI za zlomek nákladů, než bylo dosud možné. Příležitost nabídnout konkrétní byznysová doporučení nad velkými daty platforma DeepScout vidí i v dalších oblastech.
Aby se e-shopy mohly správně rozhodovat o sortimentu a cenách, potřebují data od konkurence. Získat je ve spolehlivé podobě však kvůli jejich obrovskému množství není triviální ani levné. Natož pak je pročistit, spárovat a dělat nad nimi správná rozhodnutí. Změnit to chce AI startup DeepScout. Ten dokáže získat relevantní e-commerce data rychleji, levněji a většinou i ve větší kvalitě nebo kvantitě než současná řešení. Využívá totiž state-of-the-art technologie v oblasti AI a strojového učení.
“Umíme pravidelně sledovat a analyzovat produktovou nabídku mnoha hráčů na trhu a podle toho klientům doporučovat konkrétní kroky v oblasti sortimentu a cen,” popisuje zakladatel projektu Jan Mittner. Ten v minulosti založil a úspěšně prodal projekty jako Jízdomat (2016 ho akvíroval BlaBlaCar) či Proudly (2019 projekt akvírovalo Welcome to the Jungle).
Ambicí je zlepšit byznys kteréhokoliv e-shopu, bez ohledu na segment, velikost či lokalitu: “Platforma je téměř celá automatizovaná pomocí AI/ML a optimalizovaná na velká data. Díky tomu jsme schopni zákazníkům všech velikostí nabídnout velmi dobré ceny. Navíc si DeepScout poradí i s několika miliony produktů per zákazník. A to ve všech krocích - od získávání zdrojových dat z trhu přes aktualizaci a verzování dat, párování produktů, analýzy výsledků až po doporučení konkrétních akcí, jež by měl e-shop udělat, aby zlepšil svůj byznys,” říká Jan Mittner.
Párování produktů je jedna z klíčových výhod produktu. Dokáže totiž propárovat informace z různých zdrojů, aniž by měl jakýkoliv jednoznačný identifikátor typu EAN. “Nástroj v maximální možné míře využívá state-of-the-art technologie v oblasti AI/ML. Díky tomu dokáže plně automatizovaně získávat data ve strukturované podobě, kontrolovat jejich kvalitu, párovat produkty, učit se ze zpětné vazby a podobně. Třeba při párování produktů využívá veškerá dostupná data, včetně např. obrázků z galerií, a i podle toho rozhoduje, jestli se jedná o stejné produkty, nebo ne. Podobně jako člověk. Jen to navíc zvládá ve škále milionů produktů,” vysvětluje founder.
Do projektu ještě před spuštěním vstoupil Miton v roli zakládajícího investora. Vkládá do něj pět miliónů korun s opcí na dalších deset a rozvoji produktu se bude za Miton věnovat Tomáš Hodboď. Ten před 10 lety založil a do roku 2022 vedl módní srovnávač Glami, ze kterého je nyní miliardová a zisková firma, a taky pomohl vyrůst crowdfundingové platformě Donio.
“Unikátní a čisté datasety budou klíčovým prvkem v nové éře internetu, kterou budou tvarovat jazykové modely. Velké příležitosti nyní vidíme ve specializaci, kvalitě a přesnosti dat. Když za námi Honza Mittner před rokem přišel, začali jsme pracovat na validaci řešení. Postavit ‘SimilarWeb pro e-commerce’ je prvním krokem,” říká Tomáš Hodboď. “Nechceme však zůstat jen u toho. Schopnost nabídnout konkrétní byznysová doporučení nad velkými daty je téma, které je relevantní i v dalších oblastech, jako jsou ceny v realitách, leady pro sales, data pro investory… I tyto se dnes dají řešit plně automatizovaně.”
Jan Mittner na nástroji intenzivně pracuje od léta roku 2023, v současnosti je jeho tým pětičlenný. A i když DeepScout dosud nebyl veřejně dostupný, má první platící zákazníky z řad české e-commerce. “Během příštích několika málo měsíců doladíme produkt na základě zpětné vazby z českého trhu a pak vyrazíme za hranice. Už jsme tam vlastně vyrazili - pro několik klientů již poskytujeme data ze zahraničních trhů a jde nám to stejně jednoduše jako v Česku. Ambice máme tedy jednoznačně globální,” uzavírá Jan Mittner.
Sdílet článek
Společné večeře jsou dost dobrá příležitost si uvědomit, do kolika různých oblastí portfolio Mitonu zasahuje. Zvlášť pak při prohlížení fotek, kde jsou lidi často zachycení v tematických skupinách.
Je úplně jedno, že je mu 20 roků. I kdyby byl Maty Boháček o generaci starší, stejně by to byl informačně natřískaný rozhovor. Kdo má šanci vyhrát aktuální AI závod? Jaké trendy jsou přeceněné (AI agenti), a co je naopak AI téma, které by si zasloužilo více pozornost? Jak se Matymu studuje na Stanfordu a co mu pomohlo se tam dostat?
Taky vás zajímá, proč jsou firmy Tomáše Čupra tak úspěšné? Vylistovali jsme náš seznam Tomášových superschopností a nechali ho list okomentovat. Řeč přišla i na výrok Elona Muska, že budovat firmu je jako zírat do propasti a polykat u toho sklo. Povídali jsme si taky o tom, jak se díky AI dá desetinásobný Rohlík řídit s třetinou lidí.