Michala Gregorová
(tisková zpráva) Platforma pro zprostředkování operativního leasingu Driveto se prodává. Od investiční skupiny Miton, která byla zakládajícím investorem Driveta, společnost kupují internetový podnikatel a founder Driveta František Peterka (na úvodní fotografii) a společnost tibiQ Holding SE, která je v automotive prostředí etablovanou značkou. Noví majitelé získali v Drivetu každý 50procentní podíl.
Driveto prošlo v posledním roce zásadními změnami. „Změny zahrnovaly výměnu vedení, zefektivnění provozu i nákladové struktury a posunutí obchodního modelu ke zprostředkovateli operativního leasingu. V novém nastavení je Driveto profitabilní, lépe škálovatelné a může se pustit do plánované zahraniční expanze,“ popisuje změny dosavadní CEO Jan Čornej z Mitonu.
Na transformaci Driveta úzce spolupracoval právě s Františkem Peterkou. “Využili jsme to, v čem Driveto bylo od svého startu v roce 2017 nejsilnější, tedy sales, marketing a digitalizaci procesů, a během necelého roku vybudovali z Driveta jedničku na poli zprostředkovatelů operativního leasingu,” komentuje František Peterka.
Novým spoluvlastníkem se stala společnost tibiQ Holding SE založená v roce 2015. Skupina tibiQ se zaměřuje na strukturální oblasti ekonomiky - finance, technologie, nemovitosti, automotive a e-commerce, s tržbami přes miliardu korun. “Driveto má na českém trhu výjimečnou schopnost nabízet operativní leasing online a zavedenou značku, která zůstane, stejně jako nezávislost Driveta. S tibiQem bude spolupracovat jako s jedním z partnerů nabízejících krátkodobý a flexibilní operativní leasing. Jde tedy o strategické spojení. Klíčovým signálem byl i zájem Františka Peterky navýšit svůj podíl v Drivetu a pracovat na jeho rozvoji,” popisuje Karel Maroušek z tibiQu.
Že byly změny úspěšné, potvrzuje jak transakce, tak čísla, která díky změnám Driveto plánuje. “Cílem pro letošek je zprostředkovat našim partnerům prodej více než 3000 aut různými formami financování,” říká staronový CEO Driveta František Peterka a dodává: “Díky našim dlouholetým e-commerce zkušenostem a důrazu na digitalizaci celého procesu s využitím AI se chceme stát první destinací na internetu pro pořízení auta v segmentu SME a koncových zákazníků.”
Driveto současně posílilo svoji expertízu v automotive segmentu, když do firmy začátkem roku nastoupili dva zkušení manažeři. Tomáš Pindur přišel do Driveta s více než 10letými zkušenostmi z leasingové společnosti Drivalia a je zodpovědný za vztah s klíčovými partnery z řad leasingových společností, dealerství a importů automobilových značek. Jan Jelínek se zkušenostmi z Driverama a Carvaga se ujal pozice šéfa obchodu.
Sdílet článek
Tereza Tížková z E2B buduje vztahy s vývojáři a AI agenti jsou její každodenní téma. Z podstaty své práce je totiž neustále v kontaktu s novými AI nástroji, a má tak velký vhled do toho, co se na tech scéně děje. Co všechno už AI agenti umí? Proč už je využívají i velké firmy? A proč si myslí, že je hloupost označovat AI agenty jako hype?
Startup Grason, který v roce 2018 založili Karel Mařík s Jarmilou Kowolowskou jako platformu pro flexibilní zajištění restauračního personálu, vstupuje do nové fáze. Jeho novým majitelem se stal Miton, který byl v Grasonu od roku 2019 investorem, a novou CEO Anna Pánková. Ta má za úkol Grason rozvinout novým směrem, tak aby restauratérům sloužil ke kompletnímu personálnímu řízení jejich podniku.
Začínal v PR, pak se stal šéfem komunikace v top VC Index Ventures. Vojta Horna díky tomu spolupracuje s extrémně zajímavými foundery, kterým radí s komunikací. V čem umí PR firmám pomoct? Proč je podle něj LinkedIn pořád podceňovaný? Jak komunikují startup foundeři? A co dělat, když se tak trochu stydí?