Michala Gregorová
Začínal v PR, pak se stal šéfem komunikace v top VC Index Ventures. Vojta Horna díky tomu spolupracuje s extrémně zajímavými foundery, kterým radí s komunikací. V čem umí PR firmám pomoct? Proč je podle něj LinkedIn pořád podceňovaný? Jak komunikují startup foundeři? A co dělat, když se tak trochu stydí?
„Foundeři mají něco společného, každý ale komunikuje jinak. Někteří to berou instinktivně a někteří stojí v pozadí,“ říká na úvod Vojta Horna, který je v kontaktu s lidmi, jako je Nik Storonsky (Revolut) nebo Dylan Field (Figma).
„Pokud jsou foundeři vidět v médiích, využívají vlastně svůj profil pro úspěch firmy, která roste společně s nimi. Když se ukazovat nechtějí, tak se o jejich osobní PR stará komunikační tým,“ pokračuje.
Vojta díky své práci v Indexu radí firmám s messagingem, mediálním tréninkem, komunikační strategií, vývojem kampaně, někdy i doporučuje agentury. „My jim vlastně pomáháme se dostat blíž k cíli,“ vysvětluje Vojta.
Když v PR začínal, možnosti pro foundery byly omezené. „Dneska jsou tady podcasty, newslettery a LinkedIn, který se pořád podceňuje. Ale pro začínající firmy je tam engagement zajímavější než na jiných sítích. Nejtěžší je začít. Lidi se často bojí odezvy, ale pak se ukáže, že je to lepší, než se očekávalo.“
Rozhovor s Vojtou se ale netýkal jen founderů a PR. Jak se dostat na TechCrunch? A co všechno patří mezi komunikační aktivity Indexu? Dozvíte ve videu nebo ve své oblíbené podcastové appce.
Obsah rozhovoru s Vojtou Hornou
00:00 Vojta představuje portfoliové společnosti Indexu a jejich foundery
07:52 Jak vypadá práce šéfa komunikace, kolik má Vojtův tým členů, co je Index Press
15:55 Budování osobního PR, když jsou foundeři introvertní, proč jsou tradiční média pořád relevantní
20:01 Přechod z domácího trhu na zahraniční, jak se stát mezinárodní firmou a dostat se na TechCrunch
27:55 Exkluzivita informace jako žolík, jak vytvořit příběh pro média, proč je skoro všechno za paywallem
34:12 Komunikační iniciativy Indexu (opravdu dlouhý seznam super projektů), aktivity k ESOPům a publikace Rewarding Talent
41:54 Jak se pořádají eventy pro foundery, schůzky s politiky, o žebříčku Not Optional
49:50 Dopady Not Optional na politiku a ekonomiku, trocha motivace na závěr :)
Zmíněné v rozhovoru:
Sdílet článek
Tereza Tížková z E2B buduje vztahy s vývojáři a AI agenti jsou její každodenní téma. Z podstaty své práce je totiž neustále v kontaktu s novými AI nástroji, a má tak velký vhled do toho, co se na tech scéně děje. Co všechno už AI agenti umí? Proč už je využívají i velké firmy? A proč si myslí, že je hloupost označovat AI agenty jako hype?
Startup Grason, který v roce 2018 založili Karel Mařík s Jarmilou Kowolowskou jako platformu pro flexibilní zajištění restauračního personálu, vstupuje do nové fáze. Jeho novým majitelem se stal Miton, který byl v Grasonu od roku 2019 investorem, a novou CEO Anna Pánková. Ta má za úkol Grason rozvinout novým směrem, tak aby restauratérům sloužil ke kompletnímu personálnímu řízení jejich podniku.
(tisková zpráva) Platforma pro zprostředkování operativního leasingu Driveto se prodává. Od investiční skupiny Miton, která byla zakládajícím investorem Driveta, společnost kupují internetový podnikatel a founder Driveta František Peterka (na úvodní fotografii) a společnost tibiQ Holding SE, která je v automotive prostředí etablovanou značkou. Noví majitelé získali v Drivetu každý 50procentní podíl.