Driveto
Displate
Scuk.cz
Campiri
Camperguru
Dokempu
Freeway Camper
Svobodné cestování
Když partneři Mitonu v roce 2015 začali hledat osobnost, která se ujme řízení nově vznikajícího centrálního týmu a zároveň nezničí uvolněnou, rodinnou atmosféru Mitonu, měli rychle jasno, kdo by to měl být. S Davidem Špinarem se všichni dlouho znali, spolupráci plánovali už dřív, takže nebylo co řešit.
“Nabídka přišla ve správnou chvíli,” říká ke svému startu v Mitonu někdejší obchodní ředitel českého a slovenského Googlu. Jako člověk, který má rád pořádek a sám sebe označuje za systematika, dostal za úkol řídit centrální tým a vnést štábní kulturu do někdy punkově fungujícího Mitonu. Navíc přišel v hektické době, kdy vznikalo plnohodnotné pražské ústředí společnosti.
Jeho pozice v Mitonu je ale hodně odlišná od postů CEO v jiných firmách. “My přece nejsme klasická firma,” směje se Špinar, který se z partnerů Mitonu nejdéle a nejlépe zná s Václavem Štruplem, protože spolu zakládali a několik let vedli úspěšnou digitální agenturu H1.cz.
Kromě toho, že David organizuje činnost centrálního týmu, má na starost i několik startupů v jeho portfoliu. Pod jeho kuratelu spadá zprostředkovatel operativního leasingu Driveto, online farmářské tržiště Scuk, výrobce sběratelských kovových plakátů Displate a také Campiri a CamperGuru. “Je to pro mě mimořádně různorodá a kreativní práce,” říká o své roli v Mitonu.
David, který se ve volném čase věnuje lukostřelbě a své rodinné farmě s tuctem shirských koní na Voticku, je jedním z nejlepších tuzemských expertů na digitální marketing, čemuž se věnoval ve svých bývalých působištích a uplatňuje to i v Mitonu a jeho společnostech. “Zajímají mě všechny technologie, které dokážou zjednodušit a zkvalitnit život běžnému člověku. Líbí se mi takové, které člověku nevládnou nebo ho nenahrazují, ale dobře a pokorně slouží,” dodává.
Zhoršené podmínky pro cestování za hranice, povinné testy i zavřené hotely v loňském roce a během letošní zimní sezony – případně snaha vyhýbat se přeplněným místům, když už byla otevřená – přivedly mnoho lidí k ideji dovolené s obytným vozem. Český designér Víťa Válka má přitom desetileté zkušenosti, kdy s rodinou v karavanu putoval po celé Evropě, a ty se teď s dalšími společníky rozhodl předat dále.
(Tisková zpráva) Podpora udržitelnějších způsobů cestování nebo boj proti overturismu. To jsou hlavní cíle nové české firmy Campiri, která popularizuje karavaning a zpřístupňuje dovolenou v obytném voze komukoliv.
Je to další česká investiční success story ze zahraničí. A jak již zbývá zvykem, nechybí u ní investoři z Credo Ventures a tentokrát ani jejich kolegové z Mitonu. V rámci dvou investičních kol poslali před lety několik milionů eur do polského startupu Displate, který úspěšně dobývá svět se svými kovovými plakáty, a teď své podíly z velké části prodávají.