Do Mitonu nastoupila v roce 2018 na pozici šéfky komunikace, když předtím v rámci vlastní PR agentury pracovala pro klienty jako Rohlík či Bonami, poté byla CMO Rohlíku. V roce 2021 jí v Mitonu přibyla role investiční manažerky. Na starosti má Knihobot, zajímá ji re-commerce. Absolventka práv a studentka filozofie. Ráda se dozvídá nové věci a poznává nové lidi. Ty se pak často snaží umístit do některé z portfoliových firem.
Knihobot
Psychedelika, duševní zdraví
Re-commerce
Jak ti tvoje zkušenosti z komunikace pomáhají v práci investiční manažerky?
Komunikace je pro spoustu projektů klíčová, takže se často hodí, že jsem se svými 15 lety zkušeností nablízku. Hlavně jsem se ale díky práci v PR mohla koukat pod ruce řadě majitelů firem. Největší školou byly určitě tři roky spolupráce s Tomášem Čuprem. S Rohlíkem jsem byla skoro od startu, později i jako součást jeho managementu. Tolik bych se o byznysu jinde nenaučila ani za deset roků.
Co máš tedy v Mitonu na starost?
Proč tě zajímá re-commerce?
Vždycky jsem pracovala s B2C startupy, typicky v e-commerce. Když Michal Jirák přinesl téma tzv. re-commerce (poprvé, podruhé, potřetí), okamžitě mě to zaujalo. Od té doby jsem do tématu namočená. Sleduju, jak re-commerce roste a s čím vším bojuje, pozoruju, jak se lidí učí second-hand věci nejen kupovat, ale také prodávat, a přemýšlím, které části tenhle ekosystém postrádá.
Jaké jsou největší překážky pro re-commerce?
Je jich více. Second-hand se musí vymanit ze stigmatu něčeho trochu špinavého. Logistika je obrovský oříšek. A úplně na začátku je fakt, že většina věcí zkrátka a dobře není vyrobena natolik kvalitně, aby mohla sloužit více majitelům (vizte od strany 58 v McKinsey reportu).
Nicméně zákazníci se mění, mladší generace už při nákupu kalkuluje s tím, za kolik bude moci daný kousek v budoucnu prodat. A v módě se už z něčeho, co vypadalo jako průkopnictví, pomalu stává povinnost značek vůči zákazníkům.
Jaké projekty jsou pro tebe nejzajímavější? Kdo za tebou může přijít?
Kdokoliv z re-commerce. Ať už míří na koncové zákazníky či značky, ať už chce rozlousknout některý z logistických oříšků nebo třeba zlepšit zákaznickou zkušenost. Umíme pomoct i v úplně rané fázi. Díky Knihobotu a Bonami máme provozní know-how, díky Glami a dalším zase velké zkušenosti z módy/e-commerce.
Jak bys popsala svůj styl práce?
Ráda střídám kancelář plnou lidí s klidem doma. Nerada telefonuju, zato na mailu jsem stále. Ráda si povídám s lidmi 1:1, spíš v kavárně než v zasedačce. Ráda pomáhám, když to umím, ale nikomu nic necpu (i když…). Pomáhat a chránit, to je moje motto:)
Co máš ráda na práci v Mitonu?
Svobodu a důvěru a k tomu ještě chytré, úspěšné, a přitom fajn lidi. V “baráku” navíc máme spoustu zkušeností, když nevíte, často zná odpověď někdo na dosah ruky.
Co u tebe prošlo časovým testem, tzn. čemu se věnuješ pravidelně už víc let?
Studium nových témat (to se zhmotnilo loni v přihlášce na filozofii), silový trénink, jóga, objevování fajn restaurací, vaření. A především blízké vztahy.
Jaké místo máš nejradši?
Čím dál víc jsou to místa, kde je les nebo aspoň výhled do něj. V Praze mě nejčastěji potkáte v karlínské Emě nebo v Kro Coffee u Jiřáku.
Je to už rok, co jsme o re-commerce natočili epizodu našeho podcastu. Nejvyšší čas se znovu podívat, co se tu děje (následuje blogová verze tohoto Twitter vlákna).
Dozvědět se něco o trendech nikdy neuškodí. S partnerem Mitonu Michalem Jirákem jsme o nich mluvili už dvakrát a potřetí jsme si vybrali jeden konkrétní, kterému fandíme. Říkáme mu re-commerce, ale klidně to může být taky second-hand nebo pre-loved.
Produkťák není projekťák, je to spíš "malý CEO produktu". Je to každopádně docela komplexní role, produktoví lidé navíc mají různé backgroundy a specializace. Udělejte si v tom pořádek, budou se vám pak lépe hledat.