Michala Gregorová
Praha, 6. října 2020 - Přechod podnikání do online prostředí je kvůli covidu velmi aktuální téma. Velká část profesionálů ztratila možnost osobního kontaktu se svými klienty a musí nabízet svoje služby online, aby se uživila. Aby byla jejich cesta k online podnikání co nejsnazší, změní český startup s globálními ambicemi Blabu svoje zaměření. Na pár kliknutí si tu svoji online kancelář zřídí každý, i když ovládá jen úplné základy práce s technologiemi.
Každý, kdo chce na internetu konzultovat, dávat lekce nebo konverzovat se svými studenty, potřebuje kromě spojení přes video řadu dalších věcí. Rezervační systém, řešení pro platby či dlouhodobou komunikaci nejen během hovoru, ale i mezi nimi... Než vše řešit vlastními silami, většina profesionálů to raději vzdá. A to je škoda, protože online služby vyhledává, i kvůli covidu, čím dál více zákazníků.
S řešením přichází Blabu. Platforma pod vedením Petra Kováčika začala jako online jazyková škola, kde jste si mohli vybrat rodilého mluvčího a cvičit si s ním svoje konverzační schopnosti v angličtině. Od druhé poloviny října, po obsloužení 15 000 anglických konverzací, nabídne Blabu svoje řešení pro všechny profese.
“Za poslední rok jsme vyvinuli velmi sofistikovaný produkt. Teprve po 15 tisících hovorech na Blabu platformě si troufáme říct, že je naše řešení odzkoušené,” komentuje vývoj Petr Kováčik. “Proto jsme se rozhodli ho obohatit o další funkce a nabídnout profesionálům jedno místo, kde mohou začít nabízet svoje služby online,” dodává.
“Nové” Blabu bude po spuštění cílit na učitele cizích jazyků, ale jeho služby využije každý, komu zákazníci platí tzv. od hodiny. Nejen učitelé, ale i mentoři, trenéři, kouči, konzultanti či výživoví poradci. “Na pár kliknutí si díky Blabu svoji plnohodnotnou online kancelář, kde budou mít prezentaci svých služeb, plánování, virtuální místnost, kde probíhá konzultace, výuka nebo trénink a k tomu i online platby za hodinu. Profesionálové tak získají jednoduchou možnost akceptovat platební karty online,” vysvětluje Petr Kováčik.
Blabu v jeho nové cestě podpoří Miton, který týmu zakladatelů Petra Kováčika a Tomáše Strejčka posílá bezmála 10 miliónů korun.
“Když chcete prodávat zboží online, taky si nepůjdete programovat vlastní shop, ale pronajmete si hotové řešení. Stejně tak i všichni profesionálové, kteří se živí předáváním svých zkušeností, by měli mít možnost, jak jednoduše začít podnikat online, bez ohledu na svoje technické znalosti. Covid-19 tuto potřebu zviditelnil a učinil ji velmi naléhavou,” vysvětluje důvody investice partner Mitonu Michal Jirák.
Více o Blabu
Sdílet článek
Byznys model založený na předplatném stvořil řadu miliardových firem a stal se miláčkem investorů. Teď se řeší, jak ho ovlivní umělá inteligence.
Původem Slovák Kroni Hope v San Francisku buduje startup Graet, po půlroce má 40 tisíc měsíčních uživatelů. Podruhé do něj investoval Miton.
(tisková zpráva) Česká investiční skupina Miton dále posouvá svoje aktivity v digitalizaci gastronomie. Do jeho týmu přicházejí bývalý obchodní šéf plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz a zkušený produktový manažer Jakub Rafaj. Díky čerstvé investici do POS Experts a navýšení podílů ve společnostech Harsys a Savarin navíc skupina nově ovládá již 20 % trhu s pokladními systémy.