2020: Co se stalo

Michala Gregorová, Miton

Michala Gregorová

4. 2. 2021
dění v Mitonu

Šest nových investic, jeden částečný exit, růst e-commerce urychlený covidem. A taky dvacáté narozeniny, osmnáct nových epizod Cinkátka a pohádky pod stromeček. Rok 2020 toho přinesl ještě daleko víc a tady je jeho shrnutí z našeho pohledu.

Miton tým na oslavě 20. narozenin
Psychonauts ilustrace2

I v roce 2020 jsme investovali a do portfolia přibylo několik skvělých firem:

Loni se odehrál také jeden úspěšný exit, nicméně počítá se tak napůl, protože v polském Displate jsme si malý podíl ještě ponechali.

Miton20 6

Loňské shrnutí jsme končili absolutním rýmem "Všechno dobré do 2020, kdy nám bude 20." Asi nepřekvapí, že většina plánů na to, jak dvacetiny oslavit, pochopitelně selhala. Nicméně v září jsme přece jen jednu party stihli. Venkovní, v Jablonci u přehrady. Byla moc fajn.

FD úvodní

Stihli jsme uspořádat také dvě founders dinner. Jednu těsně před nástupem první covidové vlny. Druhou, červnovou, jsme vizionářsky nazvali jako "post-covidovou".

V té souvislosti je zajímavé se ohlédnout za predikcí našeho Ondry Rašky, ve které se snažil Ondra odhadnout vývoj v covidovém světě až do roku 2023. V létě jsme si říkali, že se příliš netrefil a byl moc pesimistický. Teď už si to nemyslíme.

Kolíbka vizuál

Rok 2020 byl pro nás ve znamení podcastů. Pro Cinkátko jsme natočili 18 nových epizod a před Vánoci jsme navíc všem digitálním rodičům nadělili 2. sérii pohádkového podcastu Kolíbka.

Cinkátko koláž
Tomáš Jiroušek

V Miton týmu se rozrůstáme tempem 1-2 nových členů za rok. Trend se potvrdil, loni jsme do role investičního manažera přivítali Tomáše Jirouška.

Naopak hodně moc se rozrůstala většina našich firem. Covid zrychlil vývoj v oblasti technologií a e-commerce o několik let, takže práce bylo opravdu hodně.

  • Rohlik.cz zvládnul covidový nápor objednávek s odhodlaností sobě vlastní a do toho stihl loni expandovat do Vídně. Letos Německo. Je to velká jízda Tomáše Čupra.
  • Bonami letos spustilo vlastní dopravu nazvanou Bonami Kurýr, a to rovnou ve třech zemích. Také otevřelo hned několik kamenných prodejen, které muselo obratem zavřít. Nicméně meziroční nárůst tržeb byl úctyhodný a ještě větší jsou plány pro letošní rok.
  • Nejen nákupy potravin a nábytku se loni přesunuly na internet. Podobným vývojem prošla i móda a Glami šanci zužitkovalo. Taky stihlo expandovat hned do několika nových zemí, zdokonalit personalizaci pomocí ML modelu a shrnout to nejdůležitější, co se loni dělo, ve svém reportu z módní e-commerce.
  • Biano bylo dalším hráčem, který pomohl zákazníkům s přesunem nákupů na internet. I jeho tým loni odvedl fantastickou práci a spustil třeba funkci vizuálního vyhledávání. A takové jsou plány.
  • Hned několik novinek přivedl na český realitní trh Reas. Spustil navýsost praktický Atlas cen, publikuje pravidelný měsíční realitní report a také nabízí okamžitou platbu za váš byt. Málokterá oblast budila a budí v aktuálních nejistých časech tolik pozornosti jako reality a Reas pomáhá se v nich zorientovat.
  • Taky jste loni byli ostražitější k MHD? A taky jste se stali zákazníky Driveta s jeho flexibilním pronájmem aut? Nejste v tom ani zdaleka sami. Tady je drivetí ohlédnutí za loňským rokem.

Bonus: Jednotlivá měsíční shrnutí

Leden a únor 2020

Jaro 2020

Léto 2020

Září a říjen 2020

Sdílet článek

Mohlo by vás zajímat